Logo ICTO+

Voeg een externe gebruiker toe

Inleiding

Een personeelslid van de Associatie KU Leuven kan een Toledo-account registreren voor een extern persoon die nog geen Toledo-account heeft maar die wel actief betrokken is bij het onderwijs aan de Associatie KU Leuven.

Als aanvragend personeelslid ben je ervoor verantwoordelijk dat het extern account gebruikt wordt in overeenstemming met de onderstaande do's and dont's.

1. Maak een extern account aan.

  1. Ga in het Toledo Portaal naar "Beheer > Externe accounts" (Administration > External accounts).
  2. Klik op de knop Register.
  3. Vul voornaam, familienaam en e-mailadres van de externe gebruiker in. 
  4. Wacht een tiental minuten. Schrijf het account in voor de nodige vakken.
  5. De externe gebruiker ontvangt via het opgegeven mailadres een activatiecode waarmee hij/zij een wachtwoord kan instellen.
  6. Hierna kan hij/zij inloggen in Toledo en heeft meteen toegang tot de ingeschreven vakken.

Tip! Je kan externe accounts ook in bulk aanmaken. Hiervoor is een speciale rol nodig. Hiervoor neem je best contact op met je ICTO+ campusgezicht.

2. Geldigheid account

De maximale vervaldag voor accounts geregistreerd voor 1 juli van het lopende kalenderjaar is 15 oktober.

Accounts geregistreerd na 1 juli vervallen uiterlijk op 15 oktober van het volgende kalenderjaar. 

Je kan de vervaldag van een extern account aanpassen en dus indien nodig blokkeren, verlengen/inkorten of terug activeren.

3. Do's and dont's

Deze procedure mag gebruikt worden voor:

Deze procedure mag NIET worden gebruikt voor:

4. Co-creatie met Associatie KU Leuven

Deze pagina werd ontwikkeld in co-creatie met de andere partnerinstellingen in onze Associatie.

afbeelding samenwerking associatie

5. Meer weten?

Zoek je naar meer info?
Neem dan een kijkje op:
Contacteer je ICTO+ ondersteuner: Klik hier
Neem een kijkje op ons professionaliseringsaanbod: Klik hier