Groeps-, Peer- en Zelfassessment

Andere onderwerpen van het zelfstudiepakket 'GPS':
   
Zoeken in het zelfstudiepakket 'GPS':
 

Als student de ontvangen scores bekijken na afloop van de GPS

1. Toelichting

2. De Toledo-pagina 'Overzicht ontvangen evaluaties' openen

  1. Eerst opent de student opnieuw het inhoudsgebied waarin de koppeling naar de GPS werd ingevoegd
  2. Dan klikt hij/zij andermaal op de naam van de intussen afgelopen GPS

  1. Daardoor wordt de pagina 'Assessment: kies view' geopend

    1. De eerste optie 'Overzicht gegevens evaluaties' op deze pagina opent het eerder besproken overzicht van de ingevoerde beoordelingen door de student zelf
    2. De tweede optie opent de pagina 'Overzicht ontvangen evaluaties'. Deze optie verschijnt uiteraard alleen maar wanneer werd ingesteld dat studenten inderdaad de ontvangen evaluaties mogen inkijken.

  1. Na het aanklikken van het gewenste keuzerondje wordt de gevraagde pagina geopend en uitgeklapt door op de knop te klikken
  2. Wanneer de tweede optie wordt aangeklikt, toont de daardoor geopende Toledo-pagina alle beoordelingscriteria van de GPS met vermelding van de criteriumnaam
  3. Onder elke criteriumnaam worden in een tabel betreffende dit criterium de volgende gegevens getoond:

A. Het type evaluatie kan drie waarden aannemen, die worden getoond wanneer je de muiswijzer boven het vraagteken in de kolomkop plaatst:

B. De naam van de Peer (indien werd ingesteld dat de identiteit van de beoordelaars moet worden weergegeven).

C. In de kolom ‘Score’ verschijnt ofwel de score, die werd ingevoerd, ofwel het label dat door de docent aan de score werd toegekend bij het opstellen van het criterium

D. En ten slotte een kolom 'Commentaar' met de opmerkingen van elke evaluator

  1. Onder deze tabel verschijnt een grafiek waarin de gemiddelde score van de student wordt weergegeven met een groen lijnstuk en het groepsgemiddelde met een oranjekleurig lijnstuk. Daardoor kan een student uitmaken of hij/zij hoger of lager scoort dan het gemiddelde van de groep waartoe hij/zij behoort.
  2. Daarna worden de resultaten van alle volgende beoordelingscriteria op dezelfde wijze weergegeven.
  3. Onder de uitkomsten van het laatste beoordelingscriterium wordt een radar-diagram weergegeven, dat is opgebouwd uit de minimumscore voor elk criterium (in het midden van het diagram) en de maximumscore op elk criterium aan de buitenkant.
  4. De legende voor de kleurencode biedt meteen de mogelijkheid om een bepaald evaluatietype in of uit te sluiten.
  5. De student kan weer de muiswijzer op één van de vraagtekens plaatsen om een toelichting op het beeldscherm te zetten



  1. Vermits de maximumscore, die een student op een beoordelingscriterium kan behalen, veelal de meest verkieslijke score is, kan je het diagram als volgt interpreteren:

    1. Hoe verder een kleurvlak naar de buitenrand doorloopt, hoe beter de student beoordeeld wordt voor dit criterium
    2. Hoe dichter een kleurvlak naar het centrum van het diagram terugtrekt, hoe minder goed de beoordeling
  2. De student kan de pagina ‘Overzicht ontvangen evaluaties’ verlaten door op de ‘OK’-knop te klikken

Andere onderwerpen van het zelfstudiepakket 'GPS':
   
Zoeken in het zelfstudiepakket 'GPS':