Werken met Toledo - Handleiding voor studenten

Andere onderwerpen van het zelfstudiepakket 'Werken met Toledo':
   
Zoeken in het zelfstudiepakket 'Werken met Toledo':
 

Meldingen van Toledo-cursussen en -communities beheren

1. Meldingen van Toledo-cursussen of communities verbergen

Wanneer je de meldingen, die je via de knop 'Berichten' en de knop 'Updates' kan openen in de Portaalpagina, betreffende bepaalde Toledo-cursussen of communities niet langer wenst te ontvangen, dan kan je dat als volgt regelen:

  1. Klik op de knop 'Systeemopties' en in het vervolgmenu op de optie 'Meldingsinstellingen' of klik in de tegel van een leeromgeving op de knop 'Informatie en instellingen' en vervolgens op de optie "Wijzig meldingsinstellingen''
  2. In beide gevallen wordt de pagina 'Meldingsinstellingen bewerken' geopend in een afzonderlijk venster van je browser
  3. Links worden de Toledo-cursussen waarin je bent ingeschreven weergegeven en rechts de Toledo-communities
  4. Klik op de cursusnaam of de communitynaam waarvan de je meldingen en e-mails niet langer wenst te ontvangen

  1. Vink de selectievakjes uit van de meldingen die je niet langer wenst te ontvangen
  2. Of vink het selectievakje 'Aan/uit' aan om meteen geen enkele melding van deze cursus of community meer te ontvangen in de module "Updates" én om meteen ook niet langer e-mails - verzonden vanuit deze cursus of community - te ontvangen

  1. Klik op de knop 'Verzenden', wanneer je daarmee klaar bent
  2. De pagina 'Meldingsinstellingen' toont in een boodschap dat de gewijzigde instellingen werden opgeslagen

  1. Achter de bewerkte cursus of community verschijnt een icoon dat aangeeft dat je de standaardinstellingen van deze cursus of community hebt gewijzigd
  2. Sluit het venster, waarin de pagina 'Meldingsinstellingen bewerken' werd geopend om terug te keren naar de Portaalpagina van Toledo

2. Meldingen van Toledo-cursussen of communities aanpassen

Het is uiteraard ook mogelijk om meldingsinstellen aan te passen aan je eigen wensen.

  1. Zo kan je er bij wijze van voorbeeld voor zorgen dat, telkens een nieuw document, nieuwe presentatie, enzovoort door één van je docenten beschikbaar wordt gesteld, je daarvan een bericht ontvangt in je mailbox van de UCLL én/of op je smartphone of tablet of via RSS.

In dat geval moet je er voor zorgen dat voor de betreffende Toledo-cursus of community de selectievakjes in de kolom 'E-mail' en/of 'Mobile' zijn aangevinkt voor de 'Melding' 'Inhoudsitem beschikbaar' (zie nummer 1 in onderstaande figuur).

 

Je ontvangt dan een bericht waarvan je een voorbeeld kan zien in bijgaande figuur. Door op de koppeling te klikken (de naam van het nieuwe inhoudsitem) wordt Toledo geopend en toont, nadat je bent ingelogd, meteen het nieuwe item.

Noot: Hoe je meldingen van Toledo kan ontvangen op je mobiel toestel of via RSS-feeds wordt hier toegelicht.

  1. En wanneer je op gelijkaardige wijze een bericht wil ontvangen telkens een nieuwe mededeling door je docent werd gepost in een Toledo-cursus, dan moet je daartoe alleen maar de nodige selectievakjes achter de melding 'Mededeling beschikbaar' aanzetten.
  2. Vermits je op deze wijze berichten kan ontvangen aangaande tal van 'activiteiten' in één van de cursussen of communities, waarin je bent ingeschreven, blijf je steeds op de hoogte van nieuwe opdrachten, toetsen, inleveringsdatums, nieuwe quoteringen voor je ingediende opdrachten en toetsen, enzovoort.

Andere onderwerpen van het zelfstudiepakket 'Werken met Toledo':
   
Zoeken in het zelfstudiepakket 'Werken met Toledo':
               Laatst gewijzigd: 1/11/2019 - Erik Penen/Yasmine Coninckx