Adaptieve leerpaden

Andere onderwerpen van het zelfstudiepakket 'Adaptieve leerpaden':
   
Zoeken in het zelfstudiepakket 'Adaptieve leerpaden':
 

5. De gebruikersvoortgang analyseren

1. Omschrijving

Zoals in voorgaande pagina's werd toegelicht kunnen instructors - voor een item of een map in een inhoudsgebied - instellen dat een student:

Door 'opeenvolgende' items adaptief en 'als door te nemen' in te stellen, kan de studievoortgang van studenten doorheen de Toledo-cursus worden aangestuurd: een volgend item wordt pas beschikbaar indien een eerder door de student werd doorgenomen.

Voor dergelijke 'volgende items' kan daarna met behulp van de 'Gebruikersvoortgang' worden opgevolgd of zij beschikbaar zijn voor bepaalde studenten - krachtens eventuele toegangsregels - én welke studenten het item reeds als 'doorgenomen' hebben gemarkeerd.

Noot: een meer uitgebreid overzicht van de studievoortgang van je studenten, wordt in de volgende pagina 'Prestatieoverzicht' besproken.  De functie 'Gebruikersvoortgang' is in die zin wat 'out of date'.

2. De functie 'Gebruikersvoortgang' openen

  1. Open het inhoudsgebied of de leermodule waarin het item, map, beeldmateriaal,... eerder werd opgeladen.
  2. Klik op de knop 'Menu-opties' achter het item om een contextmenu te openen
  3. Klik in het contextmenu op de optie 'Gebruikersvoortgang' om het gelijknamige beeldscherm te openen

 

3. De sortering van studenten wijzigen

In de pagina 'Gebruikersvoortgang' worden alle studenten, ingeschreven in de Toledo-cursus of -community, uitgelijst.

  1. De volgorde waarin deze studenten getoond worden in het overzicht, kan je instellen door op één van de kolomnamen te klikken, waardoor de studenten worden weergegeven alfabetisch op 'Achternaam', 'Voornaam',... of in volgorde van 'Zichtbaarheid', 'Doorgenomen op',...


  1. Nadat je één van de kolomnamen hebt aangeklikt, verschijnt achter deze kolomnaam een neerwaarts gericht pijltje dat de sorteervolgorde aangeeft. Je kan de sorteervolgorde wijzigen door nogmaals op de kolomnaam te klikken.


4. De beschikbaarheid van het item controleren

De beschikbaarheid van het item of de map wordt in de kolom 'Zichtbaarheid' aangegeven. Deze zichtbaarheid wordt enerzijds bepaald door de standaardopties 'Beschikbaar maken voor gebruikers' en 'Datum- en tijdbeperkingen instellen', en anderzijds door het instellen van adaptieve toegangsregels. Wanneer het icoon verschijnt, dan betekent dit dat het item of de map voor de betreffende student niet zichtbaar is

  1. Indien de zichtbaarheid van een item afhankelijk is van adaptieve toegangsregels, dan worden deze regels opgelijst boven het studentenoverzicht.


  1. Klikken op de naam van een toegangsregel brengt je naar het beeldscherm 'Criteria beheren' van de betreffende toegangsregel.
  2. Daardoor kan je desgewenst de criteria voor beschikbaarheid wijzigen door de knop 'Menu-opties' aan te klikken achter het criteriumtype
  3. In het daardoor geopende contextmenu kies je voor op de optie 'Bewerken'.

 

5. De doorneemstatus controleren

De 'Doorneemstatus' wordt voor elke student weergegeven in de kolom 'Doorgenomen', waarbij het icoon aangeeft dat de student het item of de map inderdaad als 'doorgenomen' gemarkeerd heeft.

De datum waarop de student het document doorgenomen heeft, wordt weergegeven in de kolom 'Doorgenomen op'.


Let op: wanneer voor een item of map de 'Doorneemstatus' werd uitgezet, dan verschijnen de kolommen 'Doorgenomen' en 'Doorgenomen op' uiteraard niet.

6. Navigeren door het studentenoverzicht

  1. Klik op de knop 'Alles weergeven' onder het overzicht, met de (standaard) de 25 eerste studenten, om alle studentgegevens op één pagina weer te geven.

  1. Door op de knop 'Paginering bewerken' te klikken, kan je het aantal weer te geven studenten per pagina zelf bepalen en vervolgens op de knop 'Start' klikken

 

  1. Wanneer niet alle studenten op één pagina worden weergegeven, dan kan je volgende of vorige 25 studenten (of het aantal door jezelf ingestelde studenten) in beeld brengen met behulp van de pagineringsknoppen

Andere onderwerpen van het zelfstudiepakket 'Adaptieve leerpaden':
   
Zoeken in het zelfstudiepakket 'Adaptieve leerpaden':
               Laatst gewijzigd: 1/11/2019 - Erik Penen