Adaptieve leerpaden

Andere onderwerpen van het zelfstudiepakket 'Adaptieve leerpaden':
 
Zoeken in het zelfstudiepakket 'Adaptieve leerpaden':
 

1. Inleiding

1. Omschrijving

2. Mogelijkheden

Je kan het vrijgeven van leerinhouden via de functie Adaptieve inhoud regelen via een viertal opties:

Deze vier adaptieve opties kan je tevens combineren: aan meerdere van de bovenstaande voorwaarden moet dan gelijktijdig voldaan zijn, alvorens een leermateriaal kan worden ingekeken. Het opstellen van meerdere gelijktijdige voorwaarden wordt door de Toledo-functie 'Adaptieve inhoud: geavanceerd' geregeld.

Naast de functies 'Adaptieve inhoud' en 'Adaptieve inhoud: geavanceerd' biedt Toledo nog een derde functie aan: 'Doorneemstatus instellen'. Met deze functie kan je nagaan in welke mate studenten leermaterialen hebben doorgenomen, waarna ze toegang tot een nieuw leermateriaal (item, map, toets, opdracht, discussieforum, wiki,...) kunnen verkrijgen.

Het spreekt voor zich dat, bij het opzetten van een adaptief leerpad, studenten duidelijk moeten geïnstrueerd worden over de gehanteerde voorwaarden, omdat het anders voor studenten niet duidelijk is waarom bepaalde leermaterialen wél of niet beschikbaar zijn.

3. Voorbeelden

Enkele gebruiksvoorbeelden van adaptief leren op een rijtje:


Andere onderwerpen van het zelfstudiepakket 'Adaptieve leerpaden':
 
Zoeken in het zelfstudiepakket 'Adaptieve leerpaden':
               Laatst gewijzigd: 1/11/2019 - Erik Penen